Oλυμπία Oδός: Στο 60% το Γαστούνη – Πύργος – Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες

Oλυμπία Oδός: Στο 60% το Γαστούνη – Πύργος – Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες

Στόχος είναι στο τέλος του 2024 η πρόοδος να πιάσει φτάσει στο 80-85% και όπως έχει εξαγγελθεί να δοθεί από φέτος το πρώτο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου

Σύμφωνα με το ypodomes.com η συνολική πρόοδος στα εργοτάξια του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος της Ολυμπίας Οδού, ξεπέρασε το 40% και αγγίζει πλέον το 42%. Η κατασκευαστική πρόοδος στο Πάτρα-Πύργος κινείται με πολύ καλούς ρυθμούς και πλέον ο μεγάλος στόχος είναι στο τέλος του έτους η πρόοδος να πιάσει 80-85%  και όπως έχει εξαγγελθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δοθεί από φέτος το πρώτο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου (Γαστούνη – Πύργος).

Αισιοδοξία για ολοκλήρωση του Γαστούνη – Πύργος στο τέλος του 2024

Πιο προχωρημένο είναι το τμήμα Γαστούνη-Πύργος (που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ) που φτάνει το 60% από 45% στις αρχές του 2024. Στο τμήμα αυτό έχουν προχωρήσει ασφαλτοστρώσεις στο 50% του τμήματος δηλαδή στα 10 από τα 20 χιλιόμετρα και εδώ υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.

Δείτε φωτογραφίες από την περιοχή Γεράκι Ήλιδας (με άσφαλτο) και της Τριανταφυλλιάς (χώμα):

Στο τμήμα που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡΚαραίικα-Γαστούνη, η πρόοδος έχει αγγίξει το 28% από 20% που ήταν στις αρχές του έτους και αναμένεται το επόμενο διάστημα να φορτσάρει. Σε αυτό το τμήμα προχωρούν οι προετοιμασίες για να ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα οι πρώτες ασφαλτοστρώσεις σε μήκος περίπου 3-4 χιλιόμετρα.

Στο τμήμα της ΑΒΑΞΜιντιλόγλι-Καραϊικα, η πρόοδος σκαρφάλωσε στο 37% από το 27% στις αρχές του έτους. Εδώ τρέχουν τα έργα σε βαθμό που υπάρχει η αισιοδοξία πως θα πιαστεί το 50% στο επόμενο δίμηνο-τρίμηνο. Αναφορικά με τις ασφαλτοστρώσεις, αυτές πραγματοποιούνται σε μήκος 4-5 χιλιομέτρων και θα επεκταθούν ακόμα περισσότερο μέχρι το καλοκαίρι.

Ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ηλεία

Το Πάτρα-Πύργος μπορεί να είναι ένα μεγάλο έργο που θα φτάσει τον αυτοκινητόδρομο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, αλλά αποτελεί και μια πρωτή για την περιοχή. Θα είναι ο πρώτος κλειστός αυτοκινητόδρομος για τον Νομό Ηλείας η οποία από τις περιοχές ουραγούς στην οδική ασφάλεια θα ανέβει πολλά σκαλοπάτια.

Αυτό καθώς θα αποκτήσει περίπου 50 χιλιόμετρα σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου ενώ θα έχει και περίπου 65 χιλιόμετρα αναβαθμισμένης παλιάς εθνικής οδού. Με τα έργα οδικής ασφάλειας που έγιναν στην ΠΕΟ Πατρών-Πύργου πρακτικά ελαχιστοποιήθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία και ίσως και ο μοναδικός νομός στην Ελλάδα με τέτοια χαρακτηριστικά σε άξονα της παλιάς εθνικής οδού.

Σύμφωνα με το ypodomes.com προ ημερών το υπουργείο ΥΠΟΜΕ δέσμευσε το ποσό των 27,56 εκατ. ευρώ και με δεύτερη απόφαση πιστοποιήθηκε η 4η καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου. Για να γίνει αυτή η πιστοποίηση θα έπρεπε το έργο να έχει ξεπεράσει το φράγμα του 40% σε σχέση πάντα με την πρόοδο του έργου. Συνολικά το Δημόσιο συμπεριλαμβανομένης της 4ης καταβολής (που μένει να καταβληθεί) έχει προχωρήσει σε πιστοποιήσει του ποσού των 113,92 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 216,62 εκατ. ευρώ που του αναλογούν. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την απόφαση οι τέσσερις πιστοποιήσεις είναι για τα ποσά: 31,23 εκατ. ευρώ, 27,56 εκατ. ευρώ, 27,56 εκατ. ευρώ, και 27,56 εκατ. ευρώ με την τελευταία απόφαση.

Πλέον το έργο κινείται με στόχο το καλοκαίρι να ξεπεραστεί το 55%, δηλαδή σε διάστημα περίπου έξι μηνών να έχει υλοποιηθεί ένα ποσοστό 25% καθώς στις αρχές του έτους η πρόοδος είχε φτάσει το 30%.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, γνωστότερος ως Ολυμπία Οδός. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, ως επέκταση της Ολυμπίας Οδού προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ. Τα έργα έχουν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ενώ θα είναι έργο-γέφυρα με το ΕΣΠΑ 2021-2027.

ΦΩΤΟ: iliaenimerosi.gr

ΠΗΓΗ

COPY/PASTE ΗΛΕΙΑ