Τι τονίζει ο δήμαρχος Ήλιδας για το «καυτό ζήτημα» των τελευταίων ημερών στο δήμο Ήλιδας μιλώντας αποκλειστικά στο iliaenimerosi.
Θέμα συζήτησης αποτελεί τις τελευταίες ημέρες στην Αμαλιάδα και σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα του δήμου Ήλιδας η αποστολή… μαζεμένων λογαριασμών ύδρευσης προς τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
Θυμίζουμε πως ύστερα από 3 -περίπου- χρόνια εκδόθηκαν από το Δήμο Ήλιδας λογαριασμοί ύδρευσης, που στάλθηκαν σε όλα τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις του δήμου Ήλιδας.
Για την πόλη της Αμαλιάδας, η διανομή ξεκίνησε ήδη από τις 12 Αυγούστου 2024 και οι λογαριασμοί περιέχουν 10 τρίμηνα ( τα δύο τελευταία του 2021, τα τέσσερα του 2022 και τα τέσσερα του 2023), καθώς και τυχόν ταμειακές εκκρεμότητες ή οφειλές πριν το τρίτο τρίμηνο του 2021, για κάθε ρολόι υδροδότησης…
«Είναι ξεκάθαρη η πρόθεση της πλειοψηφίας να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει τις οφειλές-εκκρεμότητες που υπάρχουν»
Tο iliaenimerosi ήρθε σε επικοινωνία με τον δήμαρχο Ήλιδας Χρήστο Χριστοδουλόπουλο που απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με το ζήτημα των λογαριασμών διευκρίνισε τα εξής:
«Η δημοτική αρχή προχώρησε στην έκδοση των λογαριασμών ύδρευσης, προκειμένου να επέλθει η κανονικότητα στον κρίσιμο αυτό τομέα και να λυθεί το μεγάλο πρόβλημα της εισπραξιμότητας, που έθετε εν αμφιβόλω την οικονομική βιωσιμότητα του ίδιου του δήμου.
Θέλω να κάνω γνωστό πως από την ημέρα που ο δήμος Ήλιδας ξεκίνησε τη διαδικασία αποστολής των λογαριασμών ύδρευσης, στις 12 Αυγούστου, και πιο έντονα από τη στιγμή που δημοσιοποιήθηκε ευρύτερα το θέμα στα ΜΜΕ, στις 22 Αυγούστου, οι πολίτες που έσπευσαν είτε να πληρώσουν ολόκληρο το ποσό είτε να προβούν σε ρύθμιση για την εξόφλησή τους, υπερβαίνουν τις 3.000.
Το σύνολο των λογαριασμών ύδρευσης είναι περίπου 10.000 και πιστεύω ότι μέσα στις επόμενες ημέρες ο αριθμός θα αυξηθεί περαιτέρω φανερώνοντας ξεκάθαρα την πρόθεση της πλειοψηφίας να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει τις οφειλές-εκκρεμότητες που υπάρχουν».
«Όλες οι ενστάσεις θα εξεταστούν κατά περίπτωση»
Ο κ. Χριστοδουλόπουλος πρόσθεσε πως «Προφανώς και θα υπάρξουν ενστάσεις και παράπονα είτε γιατί κάποιοι λογαριασμοί θεωρούνται “φουσκωμένοι” είτε για άλλους λόγους όπως η απουσία ιδιοκτητών από τις οικίες τους και η χρέωση τους εκείνο το διάστημα…
Διαβεβαιώνω προσωπικά ότι όλες οι ενστάσεις θα εξεταστούν κατά περίπτωση και όπου κριθεί απαραίτητο θα προκύψουν και οι ανάλογες διορθώσεις. Υπενθυμίζω μόνο ότι γι` αυτό το θέμα, των εντάσεων, στο γραφείο του Γενικού Γραμματέα του δήμου Ήλιδας, υπάρχει helpdesk με πληροφορίες για τους Λογαριασμούς Ύδρευσης, όπου μπορούν να απευθυνθούν οι πολίτες.
Επαναλαμβάνω ότι πρόθεση μας είναι να λύσουμε ένα πρόβλημα πολύ σοβαρό για το δήμο και τους πολίτες. Κι αυτό θα συμβεί με διάθεση καλής συνεργασίας. Είμαστε διατεθειμένοι να ακούσουμε και να καταγράψουμε όλα τα παράπονα που θα ακουστούν και να βρούμε τις λύσεις που θα ικανοποιούν και τις δυο πλευρές…
Πρέπει επίσης να προσθέσω ότι το ποσό που θα προκύψει από τις εισπράξεις των λογαριασμών θα είναι αυτό που θα μας επιτρέψει να κάνουμε ρύθμιση των οφειλών μας προς τη ΔΕΗ γεγονός πολύ σημαντικό! Γιατί μόνο έτσι ώστε θα μπορέσουμε να αποφύγουμε μια οριζόντια διακοπή υδροδότησης που ο καθένας μπορεί να καταλάβει πως θα ήταν άδικη για τους περισσότερους πολίτες του δήμου Ήλιδας…
Μόνο μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας θα μπορέσουμε στο επόμενο διάστημα να γίνουμε βιώσιμοι στο θέμα της καλής λειτουργίας της Διεύθυνσης Υδάτινων Πόρων… θα μπορέσουμε αρχικά να πληρώσουμε το χρέος μας και κατόπιν με προσεκτικά βήματα να συνεχίσουμε την ομαλή λειτουργία της Διεύθυνσης και του δήμου Ήλιδας».
«Ποιος την έχασε τη ντροπή για να τη βρει ο κ. Λυμπέρης;»
Τέλος ο δήμαρχος Ήλιδας σημείωσε ότι «Υπάρχουν και διαμαρτυρίες από αυτούς που είχαν συνηθίσει όλο αυτό το διάστημα να μην πληρώνουν λογαριασμούς ύδρευσης όμως αυτό δεν μπορεί να συμβεί διότι πρέπει το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί στο σύνολο του. Στο δημοτικό συμβούλιο της Παρασκευής (30/8) ο κ. Λυμπέρης ζήτησε να μην πληρωθούν οι λογαριασμοί, να παραγραφούν κάτι που δεν επιτρέπεται και διώκεται ποινικά! Και το λέει αυτό ο κ. Λυμπέρης που επί ημερών του διαλύθηκε η ΔΕΥΑ Αμαλιάδας και στη συνέχεια δημιουργήθηκε αυτή η δυσμενής κατάσταση… λίγη ντροπή δε βλάπτει. Αλλά ποιος την έχασε τη ντροπή για να τη βρει ο κ. Λυμπέρης;
Τονίζω, για μια ακόμα φορά, ότι δεν είμαστε εμείς οι δημιουργοί των προβλημάτων, αλλά αυτοί που προσπαθούν με όποιο πολιτικό κόστος να τα λύσουν.».
Πως γίνεται η ενημέρωση των πολιτών για τους λογαριασμούς
Για τη διευκόλυνση των πολιτών και την αποφυγή της ταλαιπωρίας, επισημαίνεται ότι, η ενημέρωση των δημοτών για τους λογαριασμούς νερού μπορεί να γίνει, έχοντας το Ονοματεπώνυμο και το ΑΦΜ ή τον Αριθμό Παροχής του νερού με τρεις τρόπους:
- Με ηλεκτρονικό μήνυμα στο neroamaliadas@gmail.com, όπου ο δήμος Ήλιδας απαντά άμεσα στα email των πολιτών.
- Στα τηλέφωνα 2622023923 και 2622360505 κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.
- Με φυσική παρουσία στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου Ήλιδας, Αντώνιου Πετραλιά 36 (κτίριο πρώην ΤΕΙ).
Πως γίνεται η πληρωμή των λογαριασμών…
Η πληρωμή των λογαριασμών εφάπαξ ή με ρύθμιση δόσεων γίνεται με δύο τρόπους:
- Με τον κωδικό πληρωμής RF σε όλες τις τράπεζες ή ηλεκτρονικά.
- Με φυσική παρουσία στα ταμεία του Δήμου.
Για τα πρώτα έξι τρίμηνα οι λογαριασμοί λήγουν στις 31/08/2024 και για τα τέσσερα του 2023 στις 31/10/2024.
Οι πολίτες πληρώνουν ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ τις οφειλές τους, είτε με e-banking με τη χρήση του ηλεκτρονικού κωδικού (RF), είτε με εντολή τραπέζης, είτε με απλή κατάθεση στους λογαριασμούς του δήμου Ήλιδας.
Σε περίπτωση που επιλέξουν να πληρώσουν στα ταμεία του δήμου, ο χρόνος αναμονής είναι ίδιος με το χρόνο αναμονής των τραπεζών.
Κάθε παράπονο θα μεταφέρεται κατευθείαν στο γραφείο του Γενικού Γραμματέα Δήμου Ήλιδας, στο οποίο υπάρχει helpdesk με πληροφορίες για τους Λογαριασμούς Ύδρευσης.
Πως γίνεται η ρύθμιση χρεών…
Οι πολίτες μπορούν να κάνουν ρύθμιση χρεών από 24 έως 48 δόσεις μετά τη λήξη των λογαριασμών 31/08/2024 και 31/10/2024, ξεχωριστά για το καθένα λογαριασμό, στα ληξιπρόθεσμα ποσά.