Στα πιο σημαντικά έργα του 2025 που βαίνουν προς ολοκλήρωση εντάσσεται ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος.
από τον Γιώργο Γουβιά
Το (πολύ) ταλαιπωρημένο project Πάτρα – Πύργος, που πέρασε από πολλές δυσκολίες μέχρι να το δούμε τελικά να ξεκινά να υλοποιείται, αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τελευταίο τρίμηνο του έτους. Το έργο (που έχει τρία τμήματα) κατασκευάζουν για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών, οι εταιρείες AVAX, AKTOR, ΤΕΡΝΑ.
Ως γνωστό το τμήμα Γαστούνη-Πύργος (Βούναργο) είναι το πιο προχωρημένο από τα τρία «κομμάτια» του νέου αυτοκινητόδρομου η πρόοδος κατασκευής του οποίου πλησιάζει, πλέον, το 90%!
Το iliaenimerosi.gr στις 19 Δεκεμβρίου 2024 είχε παρουσιάσει -σε αποκλειστικότητα- τον σκελετό του σταθμού διοδίων που κατασκευάζεται στο ύψος των Δουνείκων. Μια είδηση που «ταξίδεψε» -με κάθε «τρόπο»- σε όλη την Ελλάδα…
Σήμερα σας παρουσιάζουμε φωτογραφίες του κτιρίου του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που βρίσκεται κοντά στο Βούναργο απ` όπου θα ξεκινά (ή θα τελειώνει, ανάλογα με την κατεύθυνση) ο νέος αυτοκινητόδρομος…
Στο χώρο του ΣΕΑ θα μπορούν να εξυπηρετούνται (θα λειτουργούν καταστήματα) οι οδηγοί και οι επιβάτες των οχημάτων που θα κινούνται στο νέο αυτοκινητόδρομο.
Δίπλα από το ΣΕΑ κατασκευάζεται -όπως διακρίνεται στις φωτο- κτίριο που θα χρησιμοποιεί η ΕΛ.ΑΣ.
Ακριβώς απέναντι από το κτίριο ΣΕΑ θα κατασκευαστεί το κτίριο που θα στεγάσει το Κέντρο Ελέγχου και Συντήρησης (ΚΕΣ), από όπου η Ολυμπία Οδός θα επιτηρεί και θα εργάζεται σε καθημερινή βάση για την εύρυθμη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου.
Πέρα από τα κτίρια σχεδόν… έτοιμος δείχνει -φωτογραφικά τουλάχιστον- και ο δρόμος όπου εκτός του ασφαλτοτάπητα έχει τοποθετηθεί κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey καθώς και οι κολώνες ηλεκτροφωτισμού (ΦΩΤΟ ΚΑΤΩ)…
Έτοιμος μέσα στο 2025…
Σημειώνεται ότι το 2025 θα είναι η χρονιά όπου -σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις- ο αυτοκινητόδρομος θα λειτουργήσει στο σύνολό του κλείνοντας ένα πολυετές σήριαλ.
Θυμίζουμε ότι βάση σύμβασης μέχρι τις 18 Μαρτίου 2025 πρέπει να ολοκληρωθεί το τμήμα Κάτω Αχαΐα-Πύργος και λίγους μήνες αργότερα το υπόλοιπο τμήμα από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαΐα.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα η παραπάνω διορία είναι πολύ πιθανό να μην επιτευχθεί και να καθυστερήσει πιθανότατα μέχρι το καλοκαίρι του 2025. Και είναι πολύ πιθανό να παρθεί η απόφαση και να δοθεί σε κυκλοφορία το συγκεκριμένο τμήμα (Κάτω Αχαΐα-Πύργος)…
Στο σύνολο του το Πάτρα-Πύργος αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία λίγους μήνες αργότερα, μέσα στο ερχόμενο Φθινόπωρο (Οκτώβριο – Νοέμβριο)…
«Αιώνιο έργο»…
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος χαρακτηρίζεται ως ένα… κλασικό αιώνιο έργο του οποίου οι «ρίζες» εντοπίζονται στις αρχές του 21ου αιώνα…
Το τμήμα (όπως και η συνέχεια του μέχρι την Τσακώνα) ήταν ενταγμένο στην σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού που υπεγράφη το 2008. Λόγω της οικονομικής κρίσης απεντάχθηκε το δυτικό τμήμα και ξεκίνησε η “περιπέτεια” για το Πάτρα-Πύργος.
O πρώτος διαγωνισμός ακυρώνεται και ακολούθως ξεκινούν 8 διαγωνισμοί. Τρεις από αυτούς θα υπογραφούν για να…ακυρωθούν στη συνέχεια και το τμήμα εντάσσεται -στο τέλος του 2021- και πάλι στην Ολυμπία Οδό.
Το 2022 ξεκινούν τα έργα για τον πρώτο κλειστό αυτοκινητόδρομο στην Ηλεία που από ουραγός (και) στην οδική ασφάλεια αναμένεται να ανέβει επίπεδο…