Πάτρα – Πύργος: Τι προβλέπουν οι περιβαλλοντικές μελέτες των σταθμών διοδίων – Πόσοι θα είναι oι εργαζόμενοι

Πάτρα – Πύργος: Τι προβλέπουν οι περιβαλλοντικές μελέτες των σταθμών διοδίων – Πόσοι θα είναι oι εργαζόμενοι

Τι προβλέπουν οι περιβαλλοντικές μελέτες των δύο σταθμών διοδίων, στην Κάτω Αχαΐα και στο ύψος της Αμαλιάδας που εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Εγκρίθηκε η Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτης για την εγκατάσταση και λειτουργία των Πλευρικών Διοδίων στους Α/Κ Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας του υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομου της Πατρών – Πύργου, μετά από απόφαση του Γενικού Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Δημόπουλου

Και η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται να επιταχύνει τις διαδικασίες ολοκλήρωσης του οδικού άξονα για τον οποίο χθες (5/2) ανακοινώθηκαν τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης του και οι ημερομηνίες παράδοσής του στην κυκλοφορία.

Πρόκειται για συνοδό του έργου οδοποιίας ‘‘Οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος’’ που αφορά στη εγκατάσταση και λειτουργία σταθμών πλευρικών διοδίων στο πλαίσιο λειτουργίας του προαναφερόμενου έργου. Μένει να ανακοινωθεί και το κόστος των διοδίων για τα διερχόμενα οχήματα κάτι που -προφανώς- θα συμβεί μέσα στο επόμενο διάστημα…

Ειδικότερα οι θέσεις που θα εγκατασταθούν τα πλευρικά διόδια είναι:


Α/Κ ΚΑΤΩ ΑΧΑΪΑΣ

Ο πλευρικός σταθμός διοδίων αναπτύσσεται στους κλάδους εισόδου-εξόδου του Α/Κ Κάτω Αχαΐας που βρίσκεται περί τη Χ.Θ. 17+850 του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος (ΓΕ 36), εντός της ζώνης απαλλοτρίωσης και του ορίου παραχώρησης του οδικού έργου.

Η γεωγραφική θέση του πλευρικού σταθμού διοδίων είναι στη βορειοδυτική Πελοπόννησο και συγκεκριμένα στην περιοχή του οικισμού Κάτω Αχαΐα του Νομού Αχαΐας, ενώ διοικητικά υπάγεται στη Δ.Ε Μόρβης του Δήμου Δυτικής Αχαΐας της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου.

Α/Κ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ (Δουνέικα)

Ο πλευρικός σταθμός διοδίων αναπτύσσεται στους κλάδους εισόδου-εξόδου του Α/Κ Αμαλιάδας που βρίσκεται περί τη Χ.Θ. 62+350 του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος (ΓΕ 40), εντός της ζώνης απαλλοτρίωσης και του ορίου παραχώρησης του οδικού έργου (ΑΡΧΙΚΗ ΦΩΤΟ).

Η γεωγραφική θέση του πλευρικού σταθμού διοδίων είναι στη δυτική Πελοπόννησο και συγκεκριμένα στην περιοχή της Αμαλιάδας του Νομού Ηλείας, ενώ διοικητικά υπάγεται στη Δ.Ε Αμαλιάδας του Δήμου Ήλιδας της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου.

Oι εργασίες

Η οργάνωση και ανάπτυξη των εργασιών για την υλοποίηση των πλευρικών σταθμών διοδίων περιλαμβάνει τα εξής στάδια:

– Χωματουργικές εργασίες θεμελίωσης μεταλλικού στεγάστρου

– Κατασκευή δικτύου αγωγών αποχέτευσης ομβρίων

– Διαμόρφωση χώρων στάθμευσης, οδού πρόσβασης

– Κατασκευές τεχνικών έργων από σκυρόδεμα.

– Κατασκευή νησίδων κυκλοφορίας από οπλισμένο σκυρόδεμα.

– Διαμόρφωση επιφάνειας λωρίδων κυκλοφορίας και τοποθέτηση νέου άκαμπτου οδοστρώματος στην περιοχή παραπλεύρως των νησίδων.

– Τοποθέτηση του μεταλλικού στεγάστρου (μετά των υποστυλωμάτων του, αγκυρίων και κλωβών πάκτωσης) και των προκατασκευασμένων θαλαμίσκων των εισπρακτόρων (booths).

– Κατασκευή κτιρίου τεχνικής υποστήριξης.

– Εγκατάσταση ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

– Τοποθέτηση ηλεκτροφωτισμού.

– Τοποθέτηση οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης.

– Φυτεύσεις μετά από εκπόνηση ειδικής φυτοτεχνικής μελέτης.

Τα απαιτούμενα υλικά κατασκευής (π.χ. κατασκευή επιχωμάτων, παρασκευή σκυροδέματος, ασφαλτομίγματος κλπ.), θα εξασφαλιστούν από το κυρίως έργο.

Ο σχεδιασμός των Πλευρικών Σταθμών Διοδίων εντάσσεται στο γενικότερο αντικείμενο κατασκευής των Α/Κ Κάτω Αχαΐας και Α/Κ Αμαλιάδας και περιλαμβάνει τις απαραίτητες εργασίες οδοποιίας για τη διαμόρφωση χοάνης προς ανάπτυξη λωρίδων κυκλοφορίας μονής κατεύθυνσης με τις αντίστοιχες νησίδες, πάνω στις οποίες θα τοποθετηθούν οι θάλαμοι διοδίων με επιστέγασμα οριζόντιο στέγαστρο διαστάσεων κάτοψης 16.70mΧ17.80m περίπου, μεταλλικής φέρουσας κατασκευής, το οποίο εδράζεται σε τρεις σειρές υποστυλωμάτων, τοποθετημένα κατά μήκος των νησίδων. Επιπλέον περιλαμβάνεται χώροι στάθμευσης, οικίσκοι τεχνικής υποστήριξης, χώροι Η/Μ κλπ.

Η κατασκευή του σταθμού θα είναι ελαφρού τύπου με αφαιρετά (μη μόνιμα) στοιχεία, ενώ η στέγαση κατασκευάζεται από μεταλλικές δοκούς και τεγίδες, επί των οποίων τοποθετείται σύμμεικτη πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος. Συγκεκριμένα: – οι νησίδες θα σχηματιστούν με μεταλλικά στηθαία ασφαλείας και θα υπάρχει υπερυψωμένο δάπεδο από σκυρόδεμα όπου θα τοποθετηθούν οι θαλαμίσκοι και θα κατασκευαστεί στέγαστρο. – οι φωτεινοί σηματοδότες θα τοποθετηθούν σε γέφυρα σήμανσης. – τo στέγαστρο των οικίσκων θα είναι με φέρων σκελετό από προκατασκευασμένα στοιχεία υποστυλωμάτων και δοκών οπλισμένου σκυροδέματος.


Η λειτουργία

Κατά τη λειτουργία, οι ανάγκες σε ηλεκτρική ενέργεια καλύπτονται από το υφιστάμενο δίκτυο ηλεκτροδότησης της ΔΕΔΔΗΕ, ενώ σε περίπτωση διακοπής της ηλεκτρικής παροχής από το οικείο δίκτυο θα υπάρχει κατάλληλο εφεδρικό ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος (ΕΗΖ) αυτόματης λειτουργίας συνεχούς ισχύος για την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση. Επιπλέον προβλέπεται η εγκατάσταση πλήρους Συστήματος Αδιάλειπτης Παροχής Ηλεκτρικής Ενέργειας (U.P.S) με ανορθωτή, συστοιχία μπαταριών νικελίου-καδμίου, με ικρίωμα τοποθέτησης για μπαταρίες νικελίου-καδμίου, στατικό μετατροπέα (static inverter) κλπ.

20 εργαζόμενοι σε 3 βάρδιες

Στους πλευρικούς σταθμούς διοδίων θα δραστηριοποιούνται συνολικά 20 (10+10) εργαζόμενοι κατανεμημένοι σε τρεις βάρδιες, οπότε η μέση ημερήσια κατανάλωση πόσιμου νερού υπολογίζεται σε 1,5 m3 /ημέρα, που θα καλύπτεται με σύνδεση στο υφιστάμενο δίκτυο ύδρευσης των Δήμων Ήλιδας και Δυτικής Αχαΐας.

AXAIA ΗΛΕΙΑ